1. سه تعریف از تبلیغ رابیان کنید؟

· کنترل ،دستکاری و انتقال عمدی اطلاعات و تصویرها برای دست یابی به هدفهای معین

· تلاشی برای اشاعه افکار فاقد حقیقت و دقت

· انتقال پیام به مخاطب به شکلی جانبدارانه و با توجه به منفعت سازمان

2. پرو پاگاندا راتعریف کنید؟

پرو پاگاندا به مردم می گوید به چه چیزی فکر کنند در حالی که آموزش بیشتر به چگونه اندیشیدن می پردازد

3. اقناع راتعریف کنید؟

تغییردادن هدفدار افکار، باورها، و نگرش ها در یک شخص یا گروه از طریق یک عامل بیرونی

4. ویژگی های کارشناس روابط عمومی را نام ببرید؟

الف) اکتسابی:

مهارت های علمی/ مسئولیت اخلاقی/ سازمان آگاهی/ جامعه آگاهی/ خلاقیت/ نویسندگی/ همدلی

ب ) ذاتی:

5. سه مرحله تکاملی که روابط عمومی پشت سر گذاشته است را نام ببرید؟

· مرحله پيدايش (سازمان گرا) : در اين دوره روابط عمومي به منزله واحدي است كه وظيفه انتشار اخبار و اطلاعات سازمان را برعهده دارد. روابط عمومي فاقد پويايي است و تنها در صدد كنترل محيط و ناآرامي ها است

· مرحله تكوين و تكامل(مصلحت گرا (: پس از جنگ دوم جهاني روابط عمومي به منزله بخشي از وظايف مديريت در كار ساير وظايف او مطرح مي شود

· مرحله توسعه (مشتري گرا) : اين مرحله كه دهه هاي 80 و 90 را شامل مي شود، دوران رقابت و ويايي سازمانها و تحول مديريت است. لذا روابط عمومي ها در تلاش براي شناخت و جلب آرا و نظارت مخاطبان حركت مي كنند

6. سه نوع نگاه مدیریت راجع به روابط عمومی را نام برده و مختصراً توضیح دهید؟

· خوش بينانه: روابط عمومي حلال مشكلات است به ويژه در مواقع بحراني

· بدبينانه: روابط عمومي فاقد كارايي است و مشكلي را حل نمي كند بلكه دردسرهم دارد

· بينابين: روابط عمومي يك پديده ضروري است كه مانند هر يك از اجزاء ديگر اداري نقاط قوت و ضعف دارد

7. انواع پاسخ به رسانه ها را از سوی روابط عمومی نام ببرید؟

الف:تکذیب خبر(رد اخبار خلاف واقع)

ب:توضیح خبر(رفع ابهامات)

ج:اصلاح خبر(ذکر اشتباه و طرح مطالب صحیح)

د:تایید خبر(رفع اثرات سوء خبر)

8. آيا مديريت روابط عمومي علم، تجربه يا هنر است؟ بديهي است بخشي را از طريق آموزش فرا مي گيريم و بخشي راضمن كار مي آموزيم و بخشي را كه موجب به كار بستن اندوخته ها در شرايط گوناگون مي شود هنر مديريت روابط عمومي مي ناميم.

9. ارتباطات در روابط عمومي چگونه است؟

· برون سازماني :

الف: انتقال نظرات مخاطبان به سازمان

ب: انتقال نظرات سازمان به مخاطبان

· درون سازماني :

الف انتقال نظرات كاركنان به مديريت

ب: انتقال نظرات مديريت به كاركنان

10. به چه دليل در روابط عمومي نيازسنجي يا افكارسنجي مي كنيم؟ براي تعيين هدف ها و تدوين مأموريت و اين كه چه مي خواهيم و كجا مي خواهيم برويم . معمولاً نيازسنجي و يا افكارسنجي مسائل را براي ما روشن مي كند.

اصولاً نيازسنجي به دو منظور انجام مي شود: 1- براي تدوين اين كه چه مي خواهيم بكنيم، برنامه جديد 2- براي ارزشيابي برنامه موجود يا جاري

11. روابط عمومي اطلاع مدار چه ويژگي هايي دارد؟

الف- اطلاع ياب

ب- اطلاع شناس

ج- اطلاع رسان

12. روابط عمومي بايد در پي دفاع از كدام منافع باشد؟

· كاركنان سازمان

· منافع جامعه و مردم

· منافع سازمان

13. نقش 5 گانه روابط عمومي در سازمان را نام و مختصراًًًًً توضيح دهيد؟

· نقش نمايش از قبيل قدرت بيان و فن خطابه

· نقش مشورتي از قبيل مشاوره مديريت، گفتگو با رهبران فكري و اعمال نوعي ديپلماسي صنفي

· نقش مذاكره اي نظير مذاكره و گفتگو

· نقش تفسيري از قبيل جمع آوري ديدگاه هاي مخاطبان، تجزيه و تحليل آنها و ارايه به مديريت و دريافت علائم افكارعمومي

· نقش اظهاري نظير اطلاع رساني به مخاطبان و بيان عملكرد سياستها و برنامه

14. ادوارد برنیز روابط عمومی را درچه مراتبی می بیند؟

· اطلاعاتی که به مردم داده شود.

· تلاشی ترغیبی به منظور تغییر گرایش ها و رفتار مردم

· کشش در همبسته ساختن نگرش ها و اقدامات یک مؤسسه با مخاطبان خود و متقابلاً نگرشها و اقدامات مخاطبان با مؤسسه

15.رکس هارلو، مدرس پیشگام روابط عمومی و بنیان گزار انجمن روابط عمومی آمریکا ، ۵۰۰ تعریف ارائه شده را جمع و پس از بررسی آنها و مشورت با دیگران چه تعریفی را پیشنهاد نمود؟ یا تعريف ركس هارلو را از روابط عمومي بنويسيد ؟

یک وظیفه مدیریتی است که مستلزم و دربرگیرنده مدیریت مشکلات یا مسایل است، به مدیریت کمک می کند پیوسته از نظرات عموم آگاه و نسبت به آنها به اعتنا و پاسخگو باشد مسئولیت مدیر را برای خدمت در راستای منافع عموم تعریف و تأکید می کند، به مدیریت کمک می کند تا با شجاعت تغییر را بپذیرد و به نحوی مؤثر آن را به خدمت بگیرد، به عنوان یک سیستم هشدار اولیه کار می کند تا به پیش بینی روندهای محیطی کمک کند، واز تحقیق و تکنیک های ارتباطی اخلاقی معقول ومناسب به عنوان ابزار اصلی اش استفاده می کند

16. کلید واژه های تعاریف روابط عمومی چیست؟

· تعمدی: روابط عمومی فعالیتی ارادی و تعمدی است. هدف تاثیرگذاری، درک، ارائه اطلاعات و درک بازخورد است.

· برنامه ریزی شده: فعالیت روابط عمومی، فعالیتی سازمان یافته است.

· عملکرد: روابط عمومی موثر بر پایه سیاست های واقعی و عملکرد استوار است.

· منفعت عموم: فعالیت روابط عمومی باید هم برای سازمان و هم برای عموم مفید باشد.

· ارتباط دوطرفه: روابط عمومی، فراتر از یک بخش و توزیع یک طرفه اطلاعات است.

· وظیفه مدیریتی: روابط عمومی وقتی موثر است که بخش اساسی و همیشگی از فرایند تصمیم گیری مدیران ارشد سازمان باشد.

17. براساس تعاریف یاد شده،چه ‏ ویژگی‏هایی را میتوان برای روابط عمومی‏ برشمرد؟

اهم این ویژگی‏ها به شرح زیر است:

1-روابط عمومی علم و دانش؛

2-کوشش آگاهانه،برنامه‏ریزی شده؛

3-وسیله جلب نظر،تفاهم و پشتیبانی‏ مخاطبان و حفظ و نگهداری آن با استفاده از وسایل مختلف نظیر رسانه‏ها؛

4-بخشی از وظایف مدیریت سازمان؛

5-فعالیتی مبتنی بر تحقیق؛

6-هنر؛

7-توجه به تجزیه و تحلیل گرایش‏ها؛

8-وسیله مشاورهء مدیران؛

9-وسیله تغییر در افکار عمومی؛

10-وسیله اطلاع‏رسانی به مردم؛

11-وسیله ایجاد ارتباط دوسویه بین‏ سازمان با مخاطب و بالعکس و...

12-وسیله ایجاد ارتباط اقناعی است.

18. ارکان روابط عمومی را مشخص نمایید؟

1-برنامه‏ریزی؛

2-تحقیق؛

3-برقراری ارتباط دوسویه بین‏ مخاطبان و سازمان؛

4-اقناع؛

19. توماس بي ونيز ( Tomas B.Vinz ) درسال 1992 وظايف اخلاقي روابط عمومي چگونه بیان نمود؟

یا پنج تعهد اخلاقي در روابط عمومي را فقط نام ببريد ؟

1. درمقابل خود--- راستي ودرستي

2. درمقابل مخاطب --- راستي درارتباط

3. درمقابل سازمان ومديريت --- وفاداري به اهداف سازمان

4. درمقابل همكاران وحرفه خود --- پيروي ازاستانداردهاي كاري

5. درمقابل جامعه --- توجه به نيازهاودرخواست هاي جامعه

20. انحراف اخلاقی ، رفتاري وخلاف موازين حرفه روابط عمومي چگونه است؟

الف – اغراق به معني بزرگ جلوه دادن يك رويداديايك شخص

ب – تعديل كه درواقع نقطه مقابل اغراق است به معني كاستن ازوجوه منفي يك برنامه يايك پروژه است .

پ – فراعموميت بخشي به معني استفاده از يك موضوع منفرد براي عموميت بخشي به آن است .

ت – برچسب زني به معني دادن صفاتي به يك برنامه ياشخص برخلاف حقايق وواقعيت موجود است .

ج – انتقال تصويركه درواقع منظورازآن ، انعكاس موضوع يابزرگ سازي شخصيت افراد به شكلي است كه برخلاف ودورازواقعيت باشد .

21. یکی ازطبقه بندي هاي معروف مخاطبان را نام ببرید؟

· کمیت : مخاطب عام – مخاطب خاص

· ظهور و بروز : مخاطب بالفعل – مخاطب بالقوه

· تاثیر پذیری : مخاطب فعال- مخاطب منفعل

· ارتباط باسازمان : مخاطب درون سازماني – مخاطب برون سازماني

· موضع گیری : مخاطب موافق – مخاطب مخالف

· نوع : مخاطب آشكار- مخاطب پنهان

22. تعریف روابط عمومی از دیدگاه مرحوم دکتر حمید نطقی را بیان نمایید؟

روابط عمومي وکيل مدافع سازمان در بيرون و مدعي العموم در داخل سازمان است

23.منشور اخلاقی سازمان را تعریف کنید؟

بیانیه ایی که مجموعه ای از ضوابط اخلاقی - اصول معنوی و ارزش های سازمانی را مطرح کرده و در راستای استاندارد نمودن رفتار اعضای سازمان با ذی نفعان به کار می رود.

این منشور ابزاری است تا با ایجاد تعهد در کارکنان سازمان باورها و ارزش های اخلاقی را در نوع ارتباط با مشتریان درون و برون سازمانی نهادینه نماید.

24. اخلاق حرفه ای را تعریف کنید؟ مجموعه‌اي از كنش‌ها و واكنش‌هاي اخلاقي پذيرفته ‌شده كه از سوي سازمان‌ها يا مجامع حرفه‌اي مقرر مي‌شود تا مطلوب‌ترين روابط اجتماعي ممكن را براي اعضاي خود در اجراي وظايف حرفه‌اي فراهم آورد اخلاق حرفه‌اي گويند .

اين اخلاق دربرگيرنده مجموعه‌اي از احكام ارزشي، تكاليف رفتار و سلوك، و دستورهايي براي اجراي آنهاست.

در حقيقت، اخلاق حرفه‌ اي، يک فرايند تفکر عقلاني است که هدف آن محقق کردن اين امر است که در سازمان چه ارزشهايي را چه موقع بايد حفظ و اشاعه نمود.

25. اهداف فرایند ارتباطات را نام ببرید؟

- اطلاع دادن

- ترغیب

- برانگیختن

- رسیدن به درک متقابل

26. پیام موثر چه صفاتی را دارا است ؟

· مناسب

· مفهوم

· قابل به یاد ماندن

· قابل درک شدن

· قابل باور

27. منشور اخلاقي بر چند وجه استوار است ؟

· كساني كه بعنوان مشتري و يا ارباب رجوع با سازمان ارتباط دارند .

· كساني كه ارائه خدمت به مراجعان را بر عهده دارند .

28. پنج هدف ممکن را (برای یک ارتباط برقرارکننده ) نام ببرید؟

1) عرضه پیام (روابط عمومی اطلاعات را یا برای رسانه های جمعی یا رسانه های قابل کنترلی چون خبرنامه ، بروشور با شکل های مختلف پیام تدوین می نمایند.)

2) پخش درست و دقیق پیام( فیلتر پیام توسط رسانه ها)

3) پذیرش پیام( واقعی بودن پیام ، موجب به خاطر سپاری پیام و بلکه معتبر فرض نمودن آن می شود.)

4) تغییر دیدگاه( آشکارا یا باطناً تصمیم می گیرد ، در نتیجه پیام ، دیدگاه خود را تغییر دهد)

5) تغییر در رفتار (مخاطب واقعاً رفتار خود را تغییر می دهد یا محصول را می خرد و یا از خدمات استفاده می کند)

28.روابط عمومی ها در انتقال پیام های خود ودر انتخاب رسانه (انتخاب ابزار و وسايل) به چه عواملی توجه دارند؟

· پيام

· هدف

· مخاطب

· موقعيت

· منابع

29.ارتباطات را به سه دسته کلي تقسيم مي کنند . انواع ارتباطات را نام ببرید؟

· 1.ارتباطات درون فردي: ارتباط درون فردی ناظربه ارتباط انسان باخویشتن با دنياي رواني وذهني خودش می باشد. اين نوع ارتباط فعاليت هايي مثل پرورش افکار ، تصميم گيري ، گوش دادن ، و خودنگري را شامل مي شود.

· 2.ارتباطات بين فردي: این ارتباط ناظربه ارتباط يک نفر با يک نفر ويا چند نفر ديگرمی باشد .اين نوع ارتباطات شامل گفت وگو ، مصاحبه ومذاکره گروهي مي شود .

3.ارتباطات جمعي و گروهي : این نوع ارتباط ، ناظر به ارتباط چند نفر با يکديگر است که به صورت مستقيم ( ارتباط چهره به چهره ) ويا غير مستقيم وبا استفاده ازابزار انجام می شود .

30.ويژگيهای مهم ارتباطات را توضیح دهید؟

· ارتباطات فرايندي پوياست . ارتباطات ازحالتي به حالت ديگر تغيير مي کند . اگرديدگاهها ، توقعات ، احساسات ، وعواطف افرادي که درحال برقراري ارتباط هستند تغيير کند ، ماهيت ارتباط آنها نيز تغيير مي کند .

· ارتباطات فرايندي پيوسته است ، زيرا هرگز متوقف نمي شود . ممکن است ارتباطات داراي شدت وضعف باشد اما هيچگاه بدون ارتباط نخواهيم بود. حداقل اين است که با خودمان درارتباط هستيم ويابراي ارتباط هاي بعدي طراحي مي کنيم .

· ارتباطات فرايندي برگشت ناپذير است . اين برگشت ناپذيري ناظر به نتيجه ارتباط مي باشد . هنگامي که یک پيام ارسال مي شود نمي توان نتیجه آن را بي اثر ساخت . به عنوان مثال ، دريک ارتباط پرخاشگرانه وغيرمنطقي ، تکذيب ويا عذرخواهي نمي تواند اثر نامناسب پيام کلامي ويا غير کلامي را بي اثر سازد .

· ارتباطات فرايندي تعاملي است ، زيرا پيوسته باخود وديگران درتماس هستيم . چرخه ارتباطات ، نوعي کنش و واکنش را بين ما وديگران برقرار مي سازد که منجربه تعامل اجتماعي ، عاطفي وهيجاني مي شود.

· ارتباطات فرایندی محتوايي وزمينه اي است ، زيرا ارتباطات وابستگي زيادي به کل تجربه انساني دارد . براي ارتباط ، نياز به زمينه ها ومهارتهاي زيادي است .

31.عوامل و عناصر یک ارتباط را نام ببرید؟

· فرستنده پيام یا منبع

· كدگذاري یا به رمز درآوردن

· پيام

· رسانه

· گيرنده پيام یا مخاطب (پاسخ دهنده)

· كدبرداري یا رمز گشایی (کشف کردن)

· عوامل مزاحم

· بازخورد

32.مخاطب را تعریف نمایید؟یا سه تعريف از مخاطب را بنويسيد ؟

· کوهن: کسی که سازمان در صدد دست یافتن به اوست.

· یکی از عناصر اصلی ارتباط که پیام به او ارسال می شود.

· کسی که در انتهای فرآیند ارسال پیام قرار می گیرد.

33.تاريخچه روابط عمومي در ايران و جهان را شرح دهيد ؟

جهان:آی وی لی-1906 میلادی-خبرنگار-آمریکا

ایران:حمید نطقی-1332 شمسی-شرکت نفت

34.بیانیه اصول آیولی را بازگونمایید؟

در سال 1906 « آیولی» خبرنگار اقتصادی نشریات نیویورک – با شروع کار در شرکت زغال سنگ – که مورد انتقاد شدید رسانه ها بود – به عنوان سخنگو و کارشناس روابط عمومی اقدام به انتشار بیانیه ای تحت عنوان « بیانیه اصول » کرد که مخاطب آن رسانه ها بودند :

((دفتر مطبوعات ما یک دفتر سری نیست . همه کارهای ما آشکارا و علنی صورت می پذیرد هدف ما این است که اخبار موثق و ومعتبر در اختیار مردم بگذاریم . کار ما تبلیغات تجاری نیست و اگر شما تشخیص دادید که بعضی از کارهای ما جنبه تبلیغ تجاری دارد از به کار بردن و استفاده آن در روزنامه خودداری کنید . هر مطلبی که برای شما می فرستیم از روی کمال دقت و صحت تنظیم شده است و هرگاه طالب جزئیات و تفصیلات بیشتر باشید خواسته شما به سرعت برآورده خواهیم کرد . هر سردبیری که بخواهد در نوشته ها و گفته های ما تحقیق کند ، ما با کمال خرسندی و گشاده رویی به او کمک خواهیم کرد . خلاصه کار ما این است که اطلاعات و مطالب صحیح و واقعی در باره موسسه خودمان که برای مردم و مطبوعات دارای ارزش و جالب می باشد را در اختیار مردم و مطبوعات بگذاریم و همچنین عقاید ، نظرات و طرز فکر مردم را برای موسسه خود روشن سازیم))

35. پنج نوع تبليغ را نام ببريد ؟

1- تبلیغ آشوب آفرین یا هیجانی: در این نوع تبلیغ سعی می شود مخاطب به سوی اهداف معین هدایت شود.

2- تبلیغ وحدت بخش : در این نوع تبلیغ تلاش منبع در راستای منفعل کردن مخاطب است.

3- تبلیغ سفید :دراین نوع منبع مشخص است و اطلاعات پیام ارسالی از طرف او صحت دارد تلاش منبع ایجاد اعتبار در نزد مخاطب است

4- تبلیغ خاکستری: ممکن است منبع مشخص ویا نامشخص باشد و احتمال دارد اطلاعات پیام نیز درست و یا نادرست باشد

5- تبلیغ سیاه : در این نوع تبلیغ اطلاعات پیام نادرست و ساختگی بوده و هدف منبع نیرنگ آمیز است.

36.آگهی و گزارش آگهی را تعریف کنید ؟

آگهی وسیله ای است که پیام دهنده در ازای پرداخت وجه از طریق آن پیام خود را به مخاطب می رساند

گزارش آگهی همان گزارشی است که با هدف تبلیغ خدمت یا کالا تهیه می شود

37.درمتن بروشوربه چه مواردی بایدتوجه ویژه کرد؟

بیان ساده و روشن

متن آسان

تیتر های متعدد

نمودارهای ساده

38.اهم کار کردهای خبررانام ببرید؟

· اطلاع رسانی

· برجسته سازی

· آگاهی بخشی وپیشگیری از بحران

39.تفاوتهای روابط عمومی با تبلیغات رانام ببرید؟یا وجوه افتراق روابط عمومی با تبلیغات را توضیح دهید؟

تبلیغات‌ شکل‌ یک‌ سویه‌ ارتباطات‌ می باشد. در حالی‌ که‌ روابط عمومی‌ آرمانی‌، یک‌ ارتباط دو سویه‌ است‌. یک‌ بنگاه‌ مطبوعاتی‌ با استفاده‌ از تبلیغ‌ می‌کوشد تا به‌ هر قیمت‌، نام‌ مشتری در رسانه‌ها ذکر شود. در حالی‌ که‌ روابط عمومی‌ تنها به‌ این‌ دلیل‌ به‌ تبلیغ‌ می‌پردازد که‌ قصد دارد آن‌ را دردرون‌ برنامه‌ گسترده‌ که‌ اهداف‌ سازمان‌ و افکار عمومی‌ را مدنظر خود قرار می‌دهد، بگنجاند.

در تبلیغات‌تجاری‌، پیام‌های‌ ارسالی‌ تحت‌ کنترل‌ مؤسسه‌ تبلیغاتی‌ است‌، در حالی‌ که‌ بیشتر پیامهای‌ روابط عمومی‌غیر قابل‌ کنترل‌ هستند، یعنی‌ چون‌ پیام‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، توسط آنها دستخوش‌ تفسیر وتغییر می‌شوند.

یکی‌ از تفاوت‌های‌ بسیار اساسی‌ بین‌ روابط عمومی‌ و تبلیغات‌، وجود موازین‌ و اخلاق‌ حرفه‌ای‌ درروابط عمومی‌ است‌ که‌ در واقع‌ ضامن‌ سلامت‌ فعالیت‌های‌ روابط عمومی‌ می‌باشد، و آن‌ را به‌ سطح‌ یک‌فعالیت‌ صادقانه‌، صریح‌، روشن‌ و در خدمت‌ مخاطب‌ ارتقاء می‌دهد.

در تبلیغات‌، غرایز طبیعی‌ مورد هدف‌ است‌، در حالی‌ که‌ در روابط عمومی‌، هدف‌ عقلانیت‌ ارتباطی‌ است‌ و روابط عمومی‌ سعی‌ می‌کند ضمن‌ گفت و گو با مخاطب‌، بحث‌ استدلالی‌ و بهره‌گیری‌ از دیدگاه‌های‌ مخاطب‌، به‌ اجماع‌ و نظر مشترکی‌ برسد.

تفاوت‌ روابط عمومی‌ با تبلیغات‌ را باید از نظر غایت و هدف‌ نیز مورد توجه‌ قرار داد. غایت فعالیت‌های‌ روابط عمومی‌، آگاهی‌ بخشی‌ به‌ مخاطب‌ است‌ و مخاطب‌ گزینشی‌ عمل‌ می‌کند و تأثیرپذیری از روابط عمومی‌ ارادی‌ بوده‌ و بین‌ روابط عمومی‌ و مخاطب‌، کنش‌ متقابل‌ دو سویه‌ وجود دارد، در حالی که‌ تبلیغات‌ صرف در پی‌ تحمیل‌ عقیده‌ای‌ است‌ که‌ مورد نظر مبلغ‌ است‌. بنابراین‌ هرگاه‌ مخاطب‌ بدون اطلاع‌ و آگاهی‌ از غایت‌ روابط عمومی‌ تأثیرپذیر شود، تحت‌ تأثیر تبلیغ‌ قرار گرفته‌ است‌.

تفاوت‌ عمده‌ دیگر بین‌ تبلیغات‌ و روابط عمومی‌ این‌ است‌ که‌ روابط عمومی‌ با مخاطب‌ یک‌ تعامل دموکراتیک‌ را دنبال‌ می‌کند و از زبان‌ مخاطب‌ سخن‌ می‌گوید، در حالی‌ که‌ تبلیغات‌ در پی‌ بهره‌برداری‌ ازمخاطب‌ برای‌ تأمین‌ مقاصد مبلغ‌ است‌ و آزادی‌ مخاطب‌ را مورد تهدید قرار می‌دهد.

40.روابط عمومی با رسانه ها دارای شباهت هاوفصل های مشترک زیادی هستند. به برخی از آنها اشاره نمایید؟

· اطلاع رسانی

· تاثیرگذاری برافکار عمومی

· مخاطبان یکسان

· استفاده ازفنون وابزارهای مشترک


برچسب‌ها: روابط عمومی, نظریه های ارتباط سازمانی, ارتباطات, سازمانهای موفق
+ نوشته شده در  چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت 9:57  توسط محمدعلی رحيم زاده- نگار  |